måndag 8 november 2010

Ultrastar Nyhetsbrev 100703

Sent om sider kommer detta inlägg om nya låtar som släpptes av mig till mig redan 3 Juli.

Staffan Hellstrands låt "Fanfar" är en jättefin låt som jag hade glömt bort, men jag kom ihåg den igen när jag hörde den av en slump när jag zappade förbi säsongsavslutningen av doktor Åsa i våras.

Då har man knåpat ihop en ny karaoke-låt. Det är ju ont om musikallåtar, så det blev en som Ren Woods sjöng i filmatiseringen av Hair 1979 (musikalen är ju från 1968). Ni kanske minns henne som Fanta från TV-serien rötter från 1977 (visades i Sverige 1980). Låten? Naturligtvis är det Aquarius.

Så fortsatte jag lite på den påbörjade samlingen Svenska Klassiker, med "Sånt är livet" med Anita Lindblom, samt "Jag ringer på fredag" med Sven Ingvars. Lika töntig som kul att se klassikerentusiaster sjunga karaoke till den.

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar