onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 080416

Hej på er,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat åt mig för eget bruk till karaokeprogrammet Ultrastar Deluxe.

NYA LÅTAR
Jag kom på att jag har alltför lite Winnerbäck-låtar så jag satte ihop en. Egentligen ingen artist som passar för karaoke, lite tonvariationer och inte så partiga låtar, men jag tog en av dom med mest fart i.


Sedan hörde jag Jeff Buckley på radion och satte ihop den. Här har vi ett rekord på längsta ton hittills (försök den ni).

Eagles var ju i Stockholm och spelade - så det fick bli en klassiker från dem också.
Uggla passar utmärkt till karaoke, det finns många kandidater.

Med andra ord, dessa fyra har tillkommit till min samling "Kara Okay - sjung med eller håll käften".

* Eagles, The - Desperado
* Jeff Buckley - Hallelujah
* Lars Winnerbäck - Solen i Ögonen
* Magnus Uggla - Min Igen

REPARATIONER
Jag har skrivit ett program som har gått igenom alla drygt 700 låtar och fixat till bl.a. så att det alltid är ett liten mellanrum mellan alla toner i en låt.
Programmet fixar och lagar en del annat, men det är inget som den vanliga användaren av Ultrastar märker av.

Programmet fixar dock inte allt så till detta nyhetsbrev har jag manuellt reparerat (synk och tonläge) på följande låtar:

* Alanis Morisette - That I Would Be Good
* Alcazar - Crying at the Discoteque
* Bob Marley - Could you be loved
* Bob Marley & The Wailers - Redemption Song
* Bryan Adams - Heaven
* Bryan Adams - Summer of '69
* Depeche Mode - Master and Servant
* Depeche Mode - People Are People
* Eagles, The - Hotel California
* Evanescence - Going Under
* Magnus Uggla - Pärlor Åt Svin
* Michael Bublé - Everything
* Michael Jackson - Beat It
* Michael Jackson - Billie Jean
* Nightwish - Wish I Had An Angel
* Queen - Another One Bites The Dust
* Queen - Bohemian Rhapsody
* Queen - I Want To Break Free
* Queen - Killer Queen
* Queen - We will rock you
* Twisted Sister - We're Not Gonna Take It


SÅ NU ÄR DET BARA 130 LÅTAR KVAR ATT REPARERA / KVALITETSSÄKRA ...... :-\

Jag har hittat en hel del musikvideos så följande låtar har fått video nu:
(Alla video är dock inte i perfekt synk.)

* Alcazar - Crying at the Discoteque
* Bob Marley - Could you be loved
* Bob Marley & The Wailers - Redemption Song
* Bryan Adams - Heaven
* Bryan Adams - Summer of '69
* Depeche Mode - Master and Servant
* Depeche Mode - People Are People
* Evanescence - Going Under
* Michael Bublé - Everything
* Michael Jackson - Beat It
* Michael Jackson - Billie Jean
* Nightwish - Wish I Had An Angel
* Queen - Another One Bites The Dust
* Queen - Bohemian Rhapsody
* Queen - I Want To Break Free
* Queen - We will rock you
* Twisted Sister - We're Not Gonna Take It
* Annelie Rydé - En sån karl
* Charlotte Perrelli - Hero
* Madness - My Girl
* Magnus Carlsson - Lev Livet
* Petter feat. Säkert - Logiskt
* Queen - We Are The Champions

VECKANS TIPS
När ni är inne och slentrianbläddrar bland låtar.... använd R för att slumpa fram en låt.


Det var allt för denna gång...
Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar