onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 080618‏

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till Ultrastar. OCH DET VAR INTE LITE.

NYA LÅTAR som jag snickrat ihop

Som vanligt snappar jag upp karokevänliga låtar genom att lyssna på P3 morgonpasset mellan 6.00 och 7.00. De har en mycket bra musikproducent som väljer låtar man blir glad av.

* Babybird - You're Gorgeous
* Billy Idol - White Wedding
* Gwen Stefani - The Sweet Escape
* Kate Ryan - Ella Elle L'a
* Lasse & Timo - Kom Kampsång
* Mêlée - Built To Last


En låt som jag hade förträngt som är karaoketrevlig är ju...
* Just D - Tre Gringos

Och så en sommarhit från förra året...
* Markoolio - Ingen Sommar Utan Reggae

Sedan tog jag i med några fler schlagerlåtar
* BWO - Lay Your Love On Me
* Magnus Carlsson - Live Forever
* Martin Stenmarck - 7milakliv



SINGSTAR 80's Svenska
När jag gick in på Sony's Singstar-web såg jag att det fanns en hel del samlingar som jag inte visste fanns.
Bl a denna variant av Singstar 80's. Min variant var UK-varianten utan svenska låtar, så nu är följande låtar med
också...
* Chattanooga - Hallå Hela Pressen
* Christer Sandelin - Det Hon Vill Ha
* Di Leva - Vem Ska Jag Tro På?
* Factory - Efter Plugget
* Freestyle - Fantasi
* Janne Lucas - Växeln Hallå
* Ratata & Frida - Så Länge Vi Har Varann
* The Creeps - Ooh I Like It



SINGSTAR Amped köpte jag sedan, den är endast utgiven i USA.

* Alice in Chains Would
* Audioslave Cochise
* Blink 182 I Miss You
* Blue Oyster Cult (Don't Fear) The Reaper
* Cheap Trick I Want You To Want Me
* David Bowie Changes
* Fall Out Boy This Ain't A Scene
* Foo Fighters Best Of You
* Free Alright Now
* Iggy Pop Real Wild One
* Judas Priest You've Got Another Thing Comin'
* Nickelback Savin' Me
* O.A.R Love and Memories
* Pearl Jam Alive
* Quiet Riot Cum On Feel The Noize
* Radiohead Creep
* Ramones Blitzkrieg Bop
* Stone Temple Pilots Vasoline
* Sublime Santeria
* Talking Heads Burning Down The House
* Killers, The When You Were Young
* Yeah Yeah Yeahs Gold Lion
* Motorhead Ace of Spades
* Boston More Than A Feeling
* Nirvana Come As You Are
* Poison Every Rose Has Its Thorn
* Queens Of The Stone Age Go With The Flow
* Steppenwolf Born to be wild
* Yes Owner Of A Lonely Heart
* ZZ Top Gimme All Your Lovin



Singstar Bollywood - varför inte. Här har vi lite filmmusik a la Indien.

Köp denna skiva från Sony om du gillar indisk musik
Bla annat...

* Don Ye Mera Dil
* Guru Barso Re
* Guru Tere Bina
* Ishq Hai Tumse O Soniya
* Kaal Kaal Dhamaal
* Kaal Tauba Tauba
* Kabhi Alvida Naa Kehna Mitwa
* Kabhi Alvida Naa Kehna Where's The Party Tonight
* Kabhi Khushi Kabhie Gham Bole Chudiyan
* Kabhi Khushi Kabhie Gham Say Shava Shava
* Kabhi Khushi Kabhie Gham Suraj Hua Maddham
* Kal Ho Naa Ho It's The Time To Disco
* Kal Ho Naa Ho Maahi Ve
* Kal Ho Naa Ho Pretty Woman
* Khakee Dil Dooba


VECKANS TIPS
När du kör Ultrastar partymode... bygg dig en playlist att köra mot, så slipper du alla (enligt dig) tråkiga låtar.

Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar