onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 080817

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till Ultrastar.

NYA LÅTAR JAG BYGGT

Önskad av Lotta.
* Lisa Ekdahl Vem Vet

Inte en enda Gyllene Tider låt fanns i arkivet, så jag fixade en....
* Gyllene Tider Leva Livet

One-hit-wonders är ofta bra låtar som man får en flashback av att karaoka till...

Först ut är den hollandska gruppen Six Not Nine...
* Six Not Nine Drop Dead Beautiful

Sedan har vi legenden med Kärlekens Vampyrer från 1989.. minns ni den?
Stefan Falk och Edvin von Werder som gjorde låten är numer verksamma inom film- och reklambranschen.

Stefan Falk har bland annat producerat Saab Automobiles uppmärksammade reklamfilm där gruppen Oh Laura fick sitt genombrott med låten "Release me" och Edvin von Werder (byrå Scholz & Friends) stod bakom FlyNordics uppmärksammade "Fjollträsk"-kampanj. [Wikipedia]
* Kärlekens Vampyrer Lilla Hjärtat (jag vill ha sex med dig)


Och så några nya som hörs på radion varje dag...
Den här ligger etta på många topplistor
* Katy Perry I Kissed A Girl

och den här (med lite speciell text) har ni väl också hört spelats (för ni lyssnar vär på P3 !?)
* Kristian Anttila Smutser

REPARERADE LÅTAR
Det finns fortfarande ca 200 låtar som inte är av full kvalitet. Det är roligare att bygga nya, men ibland får man hugga i och reparera några höjdare.
Dessa tre låtar fixade jag när Pontus och jag satt i olika väntsalar under sex timmar igår efter att han lyckats vrida till knät.
* Eric Clapton Tears in Heaven (unplugged)
* Van Morrison Brown Eyed Girl
* Elton John Your Song


ÖNSKELÅTAR
Det är fritt att önska låtar. Om jag gillar den så kanske jag bygger den.

Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar