torsdag 17 september 2009

Nytt Singstar - Svenska Stjärnor


Det kom ett ny edition karaoke från Sony Singstar för en månad sedan. Det hade jag missat.

Nämligen Singstar Svenska Stjärnor med en del bra karaokepartylåtar :-), och många andra som man kan.
Om man är en händig person så kan man efter att ha köpt den, vilket jag gjorde i går på On Off, konvertera låtarna så att de fungerar till Ultrastar Deluxe.
Vill du lyssna på dem så har jag lagt upp Svenska Stjärnor som en spellista på Spotify. Hoppas länken funkar. Det var bara Blonds låt jag inte hittade på Spotify.
Så sjung dig glad när hösten nu snart väller in. Men det är snart sommar igen, så vänta inte för länge med att starta beach-2010 träningen. Mycket sång övar diafragman ;-)
Här är i alla fall låtarna på plattan...

Adam Tensta - My Cool
Cool rap-låt... vad mer finns att säga

Agnes - On And On
Lite slitsam låt enligt mig. Upprepar sig mycket.
Atomic Swing - Stone Me Into A Groove
En av mina favoritlåtar med en av mina favoritmusiker Niklas Frisk.
Bjorn Skifs - Hooked On A Feeling
Den hade jag tänkt fixa själv, nu är den köpt.

Blond - Bara Hon Älskar Mig
Känns igen från en melodifestival - funkar bra på karaokepartyn.
BWO - Lay Your Love On Me
Ja ja, lite slät för mig.

Cardigans - My Favourite Game
Bra låt, bra riff. Den fanns dock redan på Singstar Rocks.

Carola - Invincible
En melodifestivalvinnare vi känner till.

Charlotte Perrelli - Hero
..och här kommer en till som vann i Sverige på folkkärhet, men med en låt som inte funkar i Baltikum. Jag hade ju redan byggt den själv..

Concretes - On The Radio
Ny för mig, och lite tunn för mig.

Danny Feat Therese - If Only You
Känns igen - Disco.. välj att sjunga Dannys eller Therese stämma.

E.M.D. - Jennie Let Me Love You
..den också, funkar om man är på schlagerhumör
Eva Dahlgren - Vem Tänder Stjärnorna
En lugn låt äldre låt finns med också

Hardcore Superstar - Dreamin In A Casket
..och en tuffare a la hårdrock - svårsjungen

Hellacopters - Carry Me Home
Bra rock från Sverige

Hives - Tick Tick Boom
Den finns på en annan edition, kommer inte på vilken just nu

Kent - Columbus
Jag kan inte Kent så bra. Gillar dock dansversionen på "Vy från ett luftslott".

Kleerup Feat Robyn - With Every Heartbeat
Känns igen, men det rycker inte i mig.
Kristian Anttila - Vill Ha Dig
Jag har byggt en annan Kristianlåt, Smutser, och här kommer en till. Jag vill ha dig, till att vilja ha mig!!
Lena Och Orup - Nu När Du Gått
Den här var jag på väg att bygga själv, gillar det här paret. Hon och jag är födda samma år.
Här kan man välja att sjunga Lenas eller Orups stämma. Nu när du gått, får jag somna utan dig varje kväll!!
Lykke Li - I'm Good Im Gone
Bra låt men ingen partykåt, ...låt menar jag.
Martin Stenmarck - 7Milakliv
Den här hade ju jag byggt själv. Superkul att sjunga och bra text som berör.
Miss Li - Oh Boy
Energiknippet Miss Li

Neverstore - Rejected All Along
Ny låt för mig?? Slät rocklåt.
Patrik Isaksson - Du Får Göra Som Du Vill
En lugn låt som vi kan, eller hur.
Petter - Det Går Bra Nu
Rap & karaoke, funkar det? Petter kan det där med texter.
Robyn - Be Mine!
En välkänd Robynlåt. Ok.
Säkert - Vi Kommer Att Dö Samtidigt
En av alla trallåtar, liknande Veronica Maggio och Mitt Piano.
Takida - Curly Sue
Bra låt som jag redan hade byggt själv. Nu är den köpt.
Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar