onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 090315‏

Hallå alla karaoke party lovers,

Mello-tider.... samt en hel del karaoke i helgen.

I fredags körde Lotta och jag distans-karaoke med vännerna Gran
i Tyresö. Distans-karaoke är vad det låter. Man har en telefonlinje
öppen och bestämmer ett antal låtar. Sedan hojtar man över resultaten
över telefon allt eftersom. Det blir en hel del "Hallå !! hör ni mig" fram
och tillbaka (hög musik och höga deltagare). Vem som vann är konfidentiellt.
Sedan, igår lördag, var Madde och Pera här tillsammans med ena dottern
och vi hann väl gapa en hel del karaoke, efter att jag för en gång skull
fixat varmrätt. Blev bara lite bränt, och lite rotfruktskaka på golvet när
jag skulle vända i luften.

http://recept.nu/1.288083/margaretha_pilla_olin/varmratter/kott/gotlandsk_flaskfile_med_bacon_appel_och_svamprora_samt_rotfruktskaka

Jag har som sed att snabbt som attan komma ut med Mello-vinnaren.
I år förberedde jag mig med att bygga åtta av de elva finalistera i
veckan innan finalen. Jag skaffade mig CD'n. Jag tankade ner video
som Rosa Mannen som alltid lägger ut. Texter hittar man på text.nu
där folk försöker skriva in texter. Det blir inte alltid rätt, men ändå..
Och som cover-bilder lånade jag bilder från svt.

Varför då bara åtta? Jag hann inte fler. Jag lämnade den grekiska
låten "Alla", den franskklingande "La Voix" samt Emilias låt.

Och vad händer! Fel låt vinner. Nu fick jag lägga tid i morse med att
bygga Malenas vinnarlåt. Typiskt.

De här nya låtarna har jag i alla fall nu:

* Agnes Love Love Love
* Alcazar Stay The Night
* Caroline Af Ugglas Snälla, Snälla
* E.M.D. Baby Goodbye
* H.E.A.T - 1000 Miles H.E.A.T - 1000 Miles
* Malena Ernman La Voix
* Molly Sandén Så Vill Stjärnorna
* Måns Zelmerlöw Hope & Glory
* Sarah Dawn Finer Moving On


Vill ni kolla in låtarna då rekommenderar jag svt-play.

Rock On

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar