onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 080511

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till Ultrastar.

NYA LÅTAR
Jag kan rekommendera P3 morgonpasset med start kl. 06.00 på vardagar om man vill
hitta bra musik som man blir glad av.

Häromdan hörde jag där en soul-rock one-hit wonder med New Radicals från albumet
"Maybe You've Been Brainwashed Too" från 1998. Låten fick media attention då
sångaren Alexander i denna låt erbjöd sig att "kicka" Hanson, Beck, Courtney Love
and Marilyn Manson

* New Radicals - You Get What You Give

Sedan tänkte jag på en av våra fans i Tyresö som behöver några höjdare att tampas
med sin fru med, det fick bli dessa som spelades flitigt i ett varmt land i början
av detta sekel.

* Björn Rosenström - Raggarrock, från 1996
* Fastball - Out Of My Head, från 1998


Björn från Partille är jurist som kanske hellre vill vara trubadur.
Fastball är ett band från Austin, Texas.

En låt från förra nyhetsbrevet har nu fått video, nämligen...

* Panic At The Disco - Nine In The Afternoon

Denna gång, inga nya Winnerbäcklåtar.. jag höll mitt löfte.

REPARERADE LÅTAR
Det finns ju fortfarande över 200 låtar i mappen "Blandad Kvalitet" som verkligen
är just blandad kvalitet. Några funkar bra, andra är i osynk, vissa i fel tonart,
etv. etc.

Jag betar av dessa en efter en genom att reparera dessa. Denna gång blev det
följande gamla slagdängor.....

* 1970 Simon & Garfunkel - Cecilia
* 1978 Toto - Hold the line
* 1979 Astrid Lindgren (Madicken) - Pilutta-visan
* 1983 R.E.M. - Man on the moon
* 2006 Shakira ft. Wyclef - Hips don't lie


NYGAMMALT
Uppmärksamma fans till Ultrastar märkte att Barbados Kom Hem byttes ut till den
remixade varianten av låten. Nu har jag sett till att båda finns.

* Barbados Kom Hem

VECKANS TIPS
När man kör party mode är det inte så roligt att få med alla låtar som inte funkar
så bra.

Alternativ 1) Skapa en playlist och välj att köra party på bara den playlistan

Alternativ 2) I OPTION-->GAME .... välj "tabs on" och sorting till Folder, starta
sedan om Ultrastar. Nu kan du när du startar party välja att bara ha låtar från en
specifik folder.

Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar