onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 080429

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till mig själv för eget bruk till karaokeprogrammet Ultrastar.

Jag har bara satsat på att bygga nya låtar denna period.....

NYA LÅTAR
Som jag sa förra veckan har jag allt för lite Winnerbäck-låtar,
och trots att de inte är karaoke-partylåtar så klämde jag fram.

* Lars Winnerbäck - Du Får Mig
* Lars Winnerbäck - Idiot


Jag tror att det är hans långsammaste respektive snabbaste texter.
Jag ska försöka hålla mig borta från Winnerbäck ett tag nu.

En schlager sitter aldrig fel i karaokesammanhang, det fick bli.

* Rongedal - Just A Minute

Jag hittade en video till den också. När det gäller video till schlagerlåtar
så är alltid alla live-upptagningar (uttagning, final, etc.) synkade med den
utgivna plattan, vilket är fördelen med sing-back i den tävlingen.

Efter lite P3-lyssnande fastnade jag för följande låtar i kategorin
"radiotopplistan", vilket är lite prestige att ha på karaoke (tycker jag).

* Jason Mraz - I'm Yours
* Panic At The Disco - Nine In The Afternoon


Sedan tog jag med en av mina Blunt-favoriter också i bara farten...

* James Blunt - I Want You

VERKTYG
Vill också passa på att tipsa om verktyget WinUltraDir som Henrik Malm har tillverkat.
Med detta verktyg kan man lista alla Ultrastarlåtar man har och även tillverka playlists bl.a. bl.a.

Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar