onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 081124‏

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till Ultrastar.

REPARERADE LÅTAR
=============
Ibland måste man ju laga till de gamla klassikerna som kan vara lite osynk och fel i pitch. Denna gång tog jag dessa.
* Kristian Antila - Smutser - Nu finns videon också

* Uno Svenningson - Under Ytan - jag tröttnade på att alltid missa "jag vet jag vet jag vet att du finns där", för att man var ju tvungen att sjunga andrastämman för att få poäng. Men nu är det fixat.

NYA LÅTAR

Jag hörde en bra rocklåt på radio (P3 så klart). Med hjälp av Track-ID funktionen i mobilen fick jag fram att det var Volbeat som spelade. Lät som ett tyskt band. Men det är ett danskt hårdrocksband, som grundades 2001 av Michael Poulsen. Han har tidigare varit medlem i bandet Dominus, som var en stor metalgrupp i Danmark, tills de splittrades strax innan Volbeat grundades. Michael Poulsens största inspirationskälla kommer ifrån Elvis Aaron Presley och den näst största är musikgruppen Social Distortion, detta har influerat Volbeats musik/genre mycket. Volbeats musikstil är främst metal/hårdrock, men de har inslag av sextiotalets svängiga toner. Stilen har även jämförts som en metalversion av Elvis musik. De influeras mycket av gruppen Anthrax, som de även har spelat för på ett eftersläpp efter en konsert med dem.

De släppte sin första demo 2002, som var döpt efter gruppnamnet, men den fick ingen extraordinär uppmärksamhet. Dock fick bandet plats i rampljuset när Beat the meat släpptes 2003. Sånger som Soulweeper och Danny & Lucy låg länge på Sveriges och Frankrikes topp-30-listor på mest spelade låtar på radion. Dessa låtar kom sedan att vara med på debutalbumet The Strength / The Sound / The Songs. Volbeat hade tidigare blivit nekade skivkontrakt hos skivbolag, men fick till slut ett kontrakt med Rebel Monster Records.

Volbeat har fått många utmärkelser, de fick till exempel pris för årets nykomling 2003 och för bästa debutalbum 2005. Deras låt Pool of Booze är en del av filmmusiken i den danska snowboardfilmen Frost. De har spelat på festivaler som Rock Hard-festivalen, Roskildefestivalen och Swedenrock .

Det är den här låten jag fixat. Videon var visst lite porrig, men det visste jag inte när jag hörde låten.

* Volbeat - Maybellene i Hofteholder


På tal om porrig. När jag skulle fixa nästa låt (för att den låg högt på listorna) fick jag se att videon fanns i två versioner, varav en var censurerad. Det visar sig att i den censurerade videon är det extra mycket ånga när Britney badar bastu. Löjligt, hon visar ju ändå bara profilen.

Hon fyller föresten snart 27 år (2/12). Hon dök upp i TV-rutan som 11-åring i olika talangtävlingar, men slog igenom som 18-åring med Baby One More Time..

Nu vill hon lära sig spela fotboll. Och hon har höga ambitioner. Därför väljer hon den bästa som personlig tränare.
– David Beckham är min favoritfotbollspelare. Och han är söt! säger Britney.

Britney som nyligen biktade sig vill bita i gräset och frågar därför fotbollstjärnan från Los Angeles Galaxy om råd.
– Jag är inte en särskilt bra fotbollspelare så jag måste ha någon som hjälper mig. Kanske kan han? säger Britney.

Så här är den...

* Britney Spears - Womanizer


Sedan har vi ju den 24-åriga tjejen (Katheryn Elizabeth Hudson) från strumpbyxepartyt. Den här gången har hon problem med pojkvännen som är av den veliga typen. I videon velar han när de står inför altaret. Hon brukar stoltsera med olika frukter och på detta singelomslag har hon sällskap av en vattenmelon.

Den här låten är på väg uppåt på listorna.

* Katy Perry - Hot N Cold


Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar