onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 08‏0728

Maila tillbaka synpunkter och kommentarer eller om du inte vill ha detta nyhetsbrev i fortsättningen. Du kanske vill ha det till en annan adress.

Hej på er alla sångstarar,

Då var det dags att berätta lite om vad nytt som jag fixat till mig själv för eget bruk till karaokeprogrammet Ultrastar.

NYA LÅTAR

Först ut en låt Önskad av Olle. Bra partylåt som är ny för i år.
Alexander Bard har sagt att BWO är den felande länken mellan Abba och Kraftwerk...?...
Här är i alla fall Alexander, Martin och Marina igen och videon finns med.

* BWO - Barcelona



Här har vi en låt från 1971, önskad av Samuel. En riktig karaoke-dänga.
Jag tog med en video trots att den inte är så bra i synk.
John Denver (född Henry John Deutschendorf, Jr) blev 54 år, han dog 1997. Den här låten blev hans genombrott, även om t.ex. Annie's Song (1974) klättrade ännu ett snäpp upp på listorna (nämligen 1:a).

* John Denver - Take Me Home, Country Roads



Och så har vi en klassiker som toppade listorna 1993, önskad av Lotta.
Sångerskan Linda Perry, hoppade av för att göra solokarriär 1995 och då löstes det amerikanska bandet upp.
Jag har videon, men den ville inte synka, så jag återkommer med den när jag fixat till den.

* 4 Non Blondes - What's Up



Så ett punkband från Örebro. Låten spelas en hel del på P3 och jag fastnade för den.
Gruppen bildades redan 1992, men jag har missat dem.

* Millencolin - Detox



Så ännu en önskan från Samuel, eller som han sa "ett krav". Tomas Ledin (56 år), med 36 år i branchen gör härmed premiär i vår Ultrastarsamling. Och det var kanske på tiden, han lär ju vara folkkär.
Den här låten är från 1975.

* Tomas Ledin - Knivhuggarrock



Jag tycker Knivhuggarrock är lite lite seg för att vara den perfekta Ledin-partylåten, så jag fixade till den som jag tycker platsar bäst i den kategorin, nämligen denna låt från 1981.

* Tomas Ledin - Sensuella Isabella




Så en ny låt som fastnade direkt när den spelades på P3.
Jack McManus är 23-åringen som utbildat sig på "The BRIT School for Performing Arts & Technology" och hans stil har jämförts med Elton John, Billy Joel and Ben Folds.

* Jack McManus - Bang On The Piano



Ytterligare en låt som spelas en del på P3. Det är ett amerikanskt band som släppte denna låt förra sommaren. Det verkar som jag fastnat för den här stilen....kan det vara en 42-årskris.

* The Last Goodnight - Pictures Of You


VECKANS TANKE
Funderar på om det skulle funka att ha ett KARAOKEDANSPARTY där man kombinerar karaoke och dans. Man kör bara dansvänliga låtar, dvs danspartylåtar (inga sega låtar och inte för rockiga låtar). Sedan har man en bra lokal med en eller två storbildsskärmar med karaoketexten på. Till varje låt slumpas tre gäster ut att sjunga samtidigt som alla dansar (och sjunger med om så önskas). Givetvis ska det vara trådlösa mik'ar eller headsets med egen medhörning. Poäng noteras och när festen är slut finns en vinnare och lite tröstprisplatstagare. Man kan dessutom lägga in lite dueller och utmaningar under några danspauser, där man kan välja bland alla låtar.

Det var allt för denna gång...

Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar