onsdag 2 september 2009

Nyhetsbrev 090225‏

Hej alla karaoke party lovers,

Så var det löning... och i helgen var det 40-årskalas. Det var kul och det blev sent.
Det tog en del av söndagen att kvickna till, men ett par timmar i pulkabacken hjälpte.
"Tog du dem med storm igår. Jag sa, jag kommer inte ihåg
Men mina ben sa att det var... mycket dans" - modifierat Winnerbäckcitat.

Och så kommer ju Madness till Hultsfred i sommar :-). Där ska också Winnerbäck
spela fyra kvällar i rad, bl.a. med sitt gamla band Snoddas.

Så vad har hänt nu då för Ultrastar, jo bla sex nya egensnickrade låtar.

NYA LÅTAR

Här är fem nya låtar från topplistorna just nu, samt en slamkrypare. Samtliga
med musikvideo.

Först ut har vi Kanye Omari West, en rappare från Atlanta på 31 vårar.
Han har skrapat ihop hela 12 Grammisar och nyss fick han priset för bästa
"International Male Solo Artist" på Brit Awards 2009.

I höstas blev han arresterad vid två tillfällen för att han slog sönder
kameror för paparazzi's, men åtalen lades ner.

Den här låten släpptes i september 2008. En riktigt bra låt och rolig och
omväxlande att karaoka till.


* Kanye West - Love Lockdown
http://www.youtube.com/watch?v=xiRX6Gk5ym8

Paris Whitney Hilton fyllde 28 i förra veckan och har redan hunnit med en hel
del, vilken talang.

Paris lever ett tufft liv med ungefär varannan dag party och varannan dag
shopping. Hon är vegetarian och har 17 hundar av vilken lilla Tinkerbell är
mest känd.

Det stackars livet råkade år 2003 ut för att hennes alldeles privata porrfilm
med henns dåvarande kille kom ut på DVD. Filmen heter "1 Night In Paris".
Själv har jag faktiskt varit flera nätter i Paris, och jag var inte ensam. I
Paris är det varmt och gott. När jag var i Paris passade jag samtidigt på att
ta ett glas vin i ena handen och min bagett i den andra....:-\

Hon har åkt fast för rattfylla ett antal gånger och blivit av med körkortet.
Trots det har hon fortsatt att köra och åkte fast för fortkörning vilket
ledde till 45 dagars fängelse under mycket rabalder, hon missade massor av
partyn.

Paris lyckades häromveckan att få två "Razzie Award"-priser (motpolen till
Oscarsgalan). Hon fick priset "Worst Actress" med filmen “The Hottie and the
Nottie,” och "Worst Supporting Actress" med filmen “Repo! The Genetic Opera.”
Den här låten kom 2006 och har lite reggaestuk. Den tjejen kan sjunga :-/


* Paris Hilton - Stars Are Blind
http://www.youtube.com/watch?v=2gO3mGPXeSE


Håkan Hellström, född 2 april 1974 i Västra Frölunda i Göteborg.

Hellström är känd för att låna friskt från sina idoler som Morrissey och Bob
Dylan, främst i textförfattandet. Som exempel kan nämnas textraden "kom, kom,
atombomb" i låten "Atombomb" på Känn ingen sorg för mig Göteborg, som kommer
från Morrisseys "Everyday Is Like Sunday" ("Come, come, nuclear bomb").

Då singeln "Kom igen Lena!" släpptes ansågs musiken i b-sidespåret "När jag ser
framåt" ligga allt för nära Andrew Lloyd Webbers "Pie Jesu". Singeln drogs
tillbaka, och kom sedan ut i en ny version med en annan låt som b-sida. Det
finns många likheter mellan Nu kan du få mig så lätt och The Eagles
Desperado.

Han vann ändå senaste Grammispriset för "Årets manliga artist" och på p3
guldgalan fick han guldmicken för 2008 års bästa liveakt.

* Håkan Hellström - Jag Vet Inte Vem Jag Är Men Jag Vet Att Jag Är Din http://www.youtube.com/watch?v=o9QJHiSJZH4


Vet inte varför jag gav mig på den här, men här är i alla fall Leona.

Den 23 åriga vegetarianska sångerskan Leona Louise Lewis från London blev
känd när hon vann X Factor såpan år 2006. Hon bor med sin kille (en
elektriker) som hon träffade när hon var elva år.

Förra hösten vägrade hon ställa upp i en Harrodskampanj trots en miljon
dollar i ersättning, pga att Harrods saluför pälskläder i äkta skinn.

Den här låten släpptes i oktober 2007.


* Leona Lewis - Bleeding Love
http://www.youtube.com/watch?v=sF84pIhP5UM


Sara Beth Bareilles, född 1979 i USA kom med den här låten år 2007, men den
spelad mest förra året.

Jag gillar takten i den här låten. Taktfast piano, det faller jag för direkt.


* Sara Bareilles - Love Song
http://www.youtube.com/watch?v=MR5xv3pt7KI


Christian Johan Walz, född 4 september 1978 i Stockholm, artist,
låtskrivare och musikproducent,

Den 26 november 2008 släpptes hans tredje skiva The Corner som inkluderar
singeln What's Your Name? som han gjorde ett bejublat framträdande med på
Grammisgalan 2009.

* Christian Waltz - Whats Your Name
http://www.youtube.com/watch?v=6s_ei-_6kbs


Nya Video

Sedan har jag hittat video till några äldre låtar. Mer eller mindre bra kvalitet här.

Det enda ställe jag kunde hitta Popsicles genombrottslåt var på YouTube. Men
Ultrastar klarar ju av .flv-filer så det är inget problem. Inte den bästa kvaliteten.

Popsicle var en indiepopgrupp i Piteå i Sverige som tillsammans med This
Perfect Day, Wannadies och Brainpool startade 1990-talets stora indiepopvåg i
Sverige, men det var dock först fyra år senare som bandet slog genom för en
bredare publik, då singeln Not Forever från den självbetitlade tredje plattan
blev en stor hit.

Kvartetten blev mycket uppmärksammad när gruppens gitarrist Fredrik Norberg i
tacktalet under Grammisgalan 1993 sade att han önskade att medlemmarna i
dansbandet Arvingarna skulle dö i en bussolycka. HÄR FICK JAG FEL, JAG HADE
FÖR MIG ATT DET VAR WINNERBÄCK SOM SA DET, MED DET VAR JU POPSICLE.

* Popsicle - Not Forever
http://www.youtube.com/watch?v=vfY9BQU2Lbc


Hallå Cher, homo-ikonen fyller 63 år i maj, still going strong. Hon ställde
in de första föreställningarna på hennes Las Vegas show, men hon kommer nog
igen. Hon har ju bara varit känd sångerska i 44 år.

* Cher - Strong Enough
http://www.youtube.com/watch?v=u8nw6VPeKsc



Och här har vi min favoritartist, sångerskan i No Doubt och på senare tid soloartisten,
Gwen Stefani. Här ligger Paris Hilton i lä på alla fronter.

Gwen och hennes man och lilla sonen Zuma var ju hemma i Londonhuset i början
av februari, men nu är de tillbaka i USA och sågs på Vanity Fair Oscar Party
i söndags.

Lägg även märke till trummisens Madness-T-shirt i scenerna från replokalen i videon.
God smak. Se och njut.

* No Doubt - Dont Speak
http://www.youtube.com/watch?v=o5dGepZM810


Rock on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar